Wo, 5/11/08 – 22:24 | Geen reacties

De val van de muur, het verdwijnen van het ijzeren gordijn, levensgrote schoudervullingen die tóch uit de mode gingen. Sommige zaken leken voor altijd. Sommige zaken leken een feit, leken onveranderlijk

Lees de rest van dit artikel »
Columns

Content

Contentspecialist

Essays

Floorshow

Content, Contentspecialist, Managment, Spotlight »

Wat is kwaliteit?
Do, 19/03/09 – 20:12 | Geen reacties

q Wat is kwaliteit?Wat is kwaliteit? Deze vraag spookte al maanden door mijn hoofd. Gek genoeg een vraag waar ik nog nooit een concreet antwoord op had gegeven of gekregen. Toch gebruikte ik het woord vaak tijdens de talloze overleggen die je binnen een grote organisatie niet kunt vermijden.

Meestal als tegenstelling. De marketeer riep we moeten onze targets halen. Ik vond dat we kwaliteit als doelstelling hadden. De webanalist vond dat er sprake moest zijn van conversie. Ik vond dat er sprake moest zijn van kwaliteit. De baas vond dat er leads moesten worden gegenereerd en ik bleef maar roepen om kwaliteit. Het leken tegengestelde standpunten. Het zorgde voor discussie. Van mijn kant voor frustratie. Van alle kanten voor een impasse. Lees de rest van dit artikel »

Wordpress deel 1 – Voorbereiding
Do, 19/03/09 – 20:06 | Geen reacties

Heb je al een eigen blog? Nee, dan is het tijd dat je er eentje start. Nu kan je natuurlijk gebruik maken van allerlei gratis services (bloggen voor newbies biedt tips), maar dat is niet erg geëmancipeerd en ben je over het algemeen verplicht reclame te maken voor en ander.

Van alles met Google
Do, 19/03/09 – 20:02 | Geen reacties

Het is zeer waarschijnlijk dat jij – de lezer – veel gebruik maakt van de service van Google. Denk aan je Gmail account, Google maps en natuurlijk Google search. Maar het bedrijf dat – zoals we allen weten – van zins is de wereld te domineren biedt veel meer dan mail en zoekfunctionaliteit. Vandaag kijken we naar een aantal

De plek van de webanalist
Do, 19/03/09 – 20:00 | Geen reacties

Webanalyse is het nieuwe zwart. Waar tot voor kort iedereen met een beetje van zichzelf en een beetje van Nedstat de statistieken van websites in de gaten hield, is er rondom dit fenomeen zowaar een nieuw vakgebied ontstaan.

Het meten van de kwaliteit van content
Do, 19/03/09 – 19:57 | Geen reacties

Het blijft een eindeloze discussie: wanneer is een tekst goed? Een exacte formule is er niet op los te laten. Meten kan alleen in de praktijk. Oftewel: hoeveel resultaat heeft de tekst? Maar meten of het succes dan aan de tekst lag, blijft nog steeds redelijk onzichtbaar.

Droomredacteur
Do, 19/03/09 – 19:54 | Geen reacties

Sollicitatiegesprekken zijn vreselijk vermoeiend. En dan bedoel ik niet de gesprekken waarbij ik aan het solliciteren ben naar mijn droombaan. Maar de gesprekken waarbij mensen bij mij komen solliciteren naar een baan als webredacteur

Hello world!
Zo, 15/03/09 – 20:14 | Een reactie

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start blogging!

Formulieren frustratie
Za, 10/01/09 – 21:51 | Geen reacties

Formulieren zijn fantastische dingen. Ze stellen je in staat om via internet de meest belachelijke impulsaankopen te doen, de meest onbeschofte klachten te versturen en gratis rommel aan te vragen. Als dat niet mooi is weet ik het ook niet meer.

De interne zoekmachine
Wo, 17/12/08 – 1:47 | Geen reacties

Stel je deze mooie wereld voor: je hebt een site gebouwd. Uiteraard heb je je best gedaan, maar je realiseert je best dat je niet álle wijsheid in pacht hebt. De site gaat live. En in plaats van duimen voor jezelf en voor de